PDA

View Full Version : leak



phiphi
3rd October, 2009, 08:23 PM
bonjour,
j'ai une audi A4 v6 2.8 de 1997 et j'ai voulu aujourd'hui contr?ler les bougies car le moteur a quelques rat?s.

Je me suis alors aper?u qu'en retirant les bougies, il y avait de l'huile de moteur au fond de chaque compartiment ? bougies. Dans certains, un peu alors que dans d'autres, pas mal d'huile (la bougie et le fil trempaient alors dans l'huile).
Je pr?cise que les bougies ?taient bien serr?es.
J'ai lu sur un autre forum qu'il pourrait s'agir du joint du couvre culasse.
Pensez-vous qu'il s'agisse bien de cela? Et ce joint est-il simple ? changer au cas o??

merci de vos r?ponses

sixpack
3rd October, 2009, 08:26 PM
bonjour,
j'ai une audi A4 v6 2.8 de 1997 et j'ai voulu aujourd'hui contr?ler les bougies car le moteur a quelques rat?s.

Je me suis alors aper?u qu'en retirant les bougies, il y avait de l'huile de moteur au fond de chaque compartiment ? bougies. Dans certains, un peu alors que dans d'autres, pas mal d'huile (la bougie et le fil trempaient alors dans l'huile).
Je pr?cise que les bougies ?taient bien serr?es.
J'ai lu sur un autre forum qu'il pourrait s'agir du joint du couvre culasse.
Pensez-vous qu'il s'agisse bien de cela? Et ce joint est-il simple ? changer au cas o??

merci de vos r?ponses

please translate this to english or i will delete this post

z786
3rd October, 2009, 08:35 PM
hello,
I have an audi A4 V6 2.8 of 1997 and today I wanted to control the candles because the engine has a few duds.

I then discovered that by removing the candles, there was motor oil at the bottom of each compartment candles. In some, a little while in others, a lot of oil (the spark plug wire and then dipped in oil).
I said that the candles were tight.
I read on another forum it could be the seal of the cylinder head covers.
Do you think that this is so? And this joint is it easy to change if?

thank you for your answers



no i dont knw french, lol candles?? i think he means sparkplugs

Meat-Head
3rd October, 2009, 09:34 PM
my boss would say
"tell him it is f**ked and he needs a new one"

If it is a V6 he will need two rocker gaskets and 6 new
'candles' and possabilty of a sparkplug thread chaser

best bet would be GSF, or as my uncle said
"German, Swedish and Polish", but a customer said
"Irish and Swedish":confused::confused: